Kayseri Ticaret Odası Başkanı: Dijital dönüşüme kayıtsız kalmak mümkün değil
Kayseri Ticaret Odası (KTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Gülsoy, dünya ticaretinin hızla gelişen bir süreçten geçtiğini ve söz konusu dönüşüme kayıtsız kalmanın mümkün olmadığını söyledi.
Gülsoy, KTO ve IdeaSoft tarafından bir otelde düzenlenen “Dijital Dönüşüm Günleri” panelinde yaptığı konuşmada, pandemi döneminde e-ticaret hacminin zirve yaptığına vurgu yaptı.
Dünyanın çok hızlı bir şekilde değişip dönüştüğüne işaret eden Gülsoy, şunları söyledi:
“Elbette bu değişimin merkezinde ticaret de var. Ahiliğin kurulduğu şehir olarak ticarette atalarımızın, dedelerimizin ahlakını elbette özümseyeceğiz ama teknolojik değişimlere de açık olmalıyız. Kayseri Ticaret Odası olarak da üyelerimizi dijitalleşme, kurumsallaşma ve e-ticaret alanında kendilerini yenilemeye teşvik ediyor, güncellemelerini her platformda şiddetle tavsiye ediyoruz.”
E-ihracatta başarılı olmanın yolunun markalaşma ve kurumsallaşmadan geçtiğini sözlerine ekleyen Gülsoy, markası güçlü olmayan e-ticaret sitelerini farklılaştırmanın ve nihayetinde uzun vadeli karlılık sağlamanın çok zor olduğunu sözlerine ekledi.
IdeaSoft Kanal Satış Müdürü İbrahim Cıvıl, 2019’da Türkiye’deki perakende ticaretin sadece yüzde 6’sının online olarak yapıldığını, 2023’te ise yüzde 20’yi geçtiğini söyledi.
E-ticaret girişimcisinin bu oranları iyi analiz etmesi gerektiğini anlatan Cıvıl, şunları kaydetti:
“Salgın öncesi Çin’in e-ticaret hacmi yüzde 30 civarındaydı. 2023’ün ilk çeyreğinde yüzde 58’i gören Çin’in 2024 hedefi yüzde 60’ın üzerinde. Ticaretin beşte biri internet üzerinden yapılıyorsa bu Alan tahmini olur.Bunu önemsemeyebilirsiniz ama toplam ticaretin yarısından fazlasının internet üzerinden yapıldığı bir ortamda görmezden gelirseniz bu alanda başarılı olamazsınız.Bu alana çok daha fazla yatırım yapmanız gerekir. alan.”